همزمان با سالروز تولد علیرضا افتخاری؛دخترک فال بین منتشرشد
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۲۹۶۳
«دخترک فال بین» عنوان قطعه جدیدی است با صدای علیرضا افتخاری که همزمان با سالروز تولد این خواننده منتشر شد.
این قطعه موسیقی از قطعات منتشر نشده این خواننده است که بر روی شعری از کریم فکور (باز نویسی شعر بامداد جویباری) توسط اکبرمحسنی آهنگسازی شده و تنظیم آن را بهنام خدارحمی به عهده داشته است.
«دخترک فال بین» یک قطعه تمام آکوستیک است که در ضبط آن نوازندگان چیره دستی همچون همایون رحیمیان، علی جعفری پویان، عمادنکویی، سینا جهان آبادی (ویلن)، میثم مروستی، پیام طونی(ویولا)، کریم قربانی(ویلنسل)، بهنام خدارحمی(پیانو)، شهریار فریوسفی(تار)، بهروز قنسولی (قانون)، محمود رحمانی پور (عود)، بابک خواجه نوری(تنبک)
وعلی دولو(سازهای پوستی) هنرنمایی کرده اند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
این قطعه یکی از قطعات منتشر نشده آلبوم «نوای اساتید» است که بعد از آلبوم «صیاد» بود.
«نوای اساتید» اثری از فضلالله توکل، اسدالله ملک، اکبر محسنی و جهانبخش پازوکی با تنظیم های بهنام خدارحمی است که علیرضا افتخاری آن را خواندهاست. این آلبوم بازخوانی آثار این آهنگسازان است و جزو آثار پرفروش در سال ۱۳۸۷ بوده که توسط سونی و آوای نوین اصفهان منتشر شدهاست.
در توضیح این آلبوم آمده است: «نوای اساتید مجموعهای گرد آمده از آهنگهایی است که در سالهای دور با نغمهپردازی آهنگسازان و خوانندگانی که در دل مردم آن زمان جای داشتند بر پردهٔ موسیقی کشیده و نقشی بیاد ماندنی در رستهٔ آوازهای مردمی رقم زدند و اما امروز دورانی است که دیگر از خاطره نامی بیش نماندهاست. ما بر آن شدیم که تا با همیاری همکاران در موسیقی آن آوازها را دگرباره با نگاهی از جنس دیروز و رنگ و بویی از جنس امروز بازسازی کنیم.»
/ایرنا
منبع: ایران آنلاین
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۲۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
آواز علیرضا قربانی در استادیوم فوتبال؛ جدی میفرمایید؟
در اینکه انتخاب موسیقی بر مبنای سلیقه شخصی افراد است و شاید درباره تعریف موسیقی مناسب در فضای معین به تعریف مشخصی نرسیم، شکی نیست؛ اما اینکه قبل از شروع یک فوتبال پر هیجان برای تماشاچیان در استادیوم آواز علیرضا قربانی پخش کنیم، قطعا کجسلیقگی است!
به گزارش ایسنا، شامگاه گذشته (۷ اردیبهشتماه) پرونده رقابتهای دور یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال باشگاههای کشور با صعود سپاهان و حذف پرسپولیس بسته شد. یکی از حساسترین رویداهای فوتبالی شب گذشته بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک بود که اتفاقا به میزبانی اراکیها برگزارشد.
بسیاری از علاقمندان فوتبال در این شب پر هیجان ورزشی راهی استادیوم شدند تا تیم مورد علاقه خود را تشویق کنند. معمولا در همه دنیا رسم بر این است که قبل از بازیهای فوتبال برای حاضران در استادیوم موسیقیهای پر هیجان پخش میکنند تا تماشاچی با فضا همراه شود و رخوتی در استادیوم ایجاد نشود؛ گاهی هم بسته به اهمیت بازی خوانندگان مطرح پاپ به استادیوم دعوت میشوند تا قبل از شروع بازی شور و هیجان مضاعف به تماشاچی تزریق کنند.
اما شب گذشته در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک بدون توجه به تمام این موضوعات برای حاضران موسیقی نواحی و آواز علیرضا قربانی (خواننده کلاسیک ایرانی) پخش شد؛ آن هم در شرایطی که نه مخاطب برای شنیدن آواز ایرانی حاضر شده است و نه آواز ایرانی قرار است به فضای استادیوم هیجان ببخشد!
درست است که موسیقی برای عده زیادی از مردم تنها جنبه سرگرمی دارد اما نباید از تاثیر موسیقی بر ذهن غافل شد. اینکه در تمام این سالها موسیقی ورزشی مناسبی برای چنین رویدادهایی ساخته نشده است، قطعا جای بحث مفصل دارد اما کاش برگزارکنندگان مسابقه شب گذشته فقط کمی به اثربخشی موسیقی مهیج برای مخاطب فوتبالی احترام میگذاشتند و با کجسلیقگی نه جایگاه موسیقی ایرانی را تنزل میبخشیدند و نه حوصله تماشاچیان فوتبال را سر میبردند!
انتهای پیام